Friday 14 December 2012

Antara Testimonial dan Sains Dalam Shaklee

Shaklee dikatakan terbukti berkesan adalah kerana ia menjalani ujian klinikal dan diterbitkan dalam jurnal saintifik yang menjadi rujukan pada saintis. Ramai orang/produk boleh claim ‘ujian klinikal’ tapi berapa banyak yang boleh memberi bukti bertulis dan diterbitkan di peringkat antarabangsa?
Shaklee bukan berdiri atas pilihan ramai, tapi dorongan sains.

Antara jurnal2 saintifik yang pernah menerbitkan kajian tentang Shaklee ialah:



JAMA
The American Journal of Clinical Nutrition
The American Journal of cardiology
jurnal of nutrition
journal of clinical endocrinology and metabolism


Shaklee juga telah menjalankan kajian yang dinamakan ‘Shaklee Landmark Study’ dengan kerjasama UC Barkeley School of Public Health untuk menilai tahap kesihatan jangka panjang pengguna Shaklee.
Kajian ini menunjukkan mereka yang mengambil suplemen Shaklee memiliki tahap kesihatan yang lebih baik berdasarkan 4 penanda biologi ini:


shaklee 2007 landmark study result

Ini juga satu tips untuk anda yang sedang mencari suplemen yang sesuai dan terbaik. Utamakan yang menjalani ujian klinikal yang telus iaitu dijalankan oleh pihak ketiga, yang mana tiada unsur-unsur yang diragui dalam kajian yang dijalankan. Ini kerana semua suplemen mengakui pelbagai penyelidikan dijalankan namun seperti pengalaman Dr Bruce Miller hampir 30 tahun lalu, tatkala beliau meminta syarikat2 suplemen memberikan jurnal mereka, hanya Shaklee yang memberi respon.

Usah anggap ‘semua suplemen sama saja’.. ya, kerana ia tak sama. Sedangkan haiwan yang diternak secara organik pun tak sama dengan haiwan yang dicucuk hormon dan antibiotik, inikan pula suplemen yang boleh dibuat dalam lab saja!
Buatlah pilihan yang betul untuk kesihatan anda. Ramai orang yang ambil suplemen tapi makin sakit.

landmark study shaklee

kredit: vitaminsemulajadi.com

No comments:

Post a Comment